Serviciile de coordonare SSM șantier prestate, conform HG 300/2006, constau în:
- Declaratia prealabila, care este necesar sa se intocmeasca si sa se transmita la ITM cu cel putin 30 zile inainte de inceperea lucrarilor.
- Intocmirea documentatiei necesare coordonarii, conform HG 300/2006 - Planul de Securitate si Sanatate in Munca, Registrul de coordonare, Dosarul de Interventii Ulterioare.
- Asigurarea coordonarii din punct de al securitatii si sanatatii in munca pe santier si intocmirea documentatiei specifice activitatii de coordonare:
- Decizie privind organizarea instruirii (introductiv generală, la locul de muncă, specială – pentru lucrări periculoase, periodică, periodică suplimentară).
- a) Elaborarea şi completarea Registrului de coordonare SSM, a anexelor si a Dosarului de intervenţii ulteriore;
- b) coordonarea aplicării principiilor generale de prevenire şi de securitate la alegerea soluţiilor tehnice şi/sauorganizatorice în scopul planificării diferitelor lucrări sau faze de lucru care se desfăşoară simultan ori succesiv şi la estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrări sau faze de lucru;
- c) coordonarea punerii în aplicare a măsurilor necesare pentru a se asigura că angajatorii şi, dacă este cazul, lucrătorii independenţi respectă principiile generale aplicabile pe durata realizării lucrării, într-un mod coerent şi responsabil, şi aplică prevederile Planului de Securitate şi Sănătate in Munca;
- d) adaptarea sau solicitarea realizării eventualelor adaptări ale Planului de securitate şi sănătate în muncă şi ale Dosarului de intervenţii ulterioare, în funcţie de evoluţia lucrărilor şi de eventualele modificări intervenite;
- e) verificarea, armonizarea si avizarea Planurilor proprii de securitate si sanatate in munca intocmite de subantreprenorii care urmeaza sa desfasoare activitati pe santier;
- f) stabilirea, împreună cu managerul de proiect, a obligaţiilor privind utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă, instalaţiilor de ridicat sarcini, accesul si circulatia pe şantier, zonele de depozitare, deseurile, etc.;
- g) efectuarea de controale pe linie de securitate si sanatate in munca pe santier;
- h) intocmirea si inaintarea catre Beneficiar a unui Raport pe linie de Securitate si Sanatate in Munca dupa fiecare control efectuat in santier si prezentarea masurilor de rezolvare a neconformitatilor si eliminare a riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala constatate;
- i) convocarea si conducerea sedintelor de coordonare pe linie de securitate si sanatate in munca si de analiza a starii de securitate a muncii din santier;
- Efectuare instructaj introductiv general SU, participare la instructajul la locul de muncă pentru personalul nou angajat, efectuarea testărilor la angajare privind SU.
- j) reprezentarea Beneficiarului in fata autoritatilor in domeniu in relatiile legate de activitatea de coordonare pe linie de securitate si sanatate in munca pentru proiectul care face obiectul contractului.