Evaluăm riscurile de accidentare și îmbolnăvire profesională și întocmim planurile de prevenire și protecție pentru fiecare post de lucru din compania ta:
- Procesul de evaluare al riscurilor, conform prevederilor art. 7 și art. 12 din Legea 319/2006 se va realiza prin metoda I.N.C.D.P.M. (metodă avizată de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale). Prin această metodă analizăm riscurile pentru fiecare post de lucru și ajutăm la oferirea unor soluții eficiente pentru securitatea și sănătatea în muncă.
- Evaluarea riscurilor ne ajută să respectăm legislația în vigoare și are un rol esential în identificarea și diminuarea factorilor de risc din companie.
- Prin identificarea, diminuarea și/sau eliminarea factorilor de risc, se asigură nu doar protejarea sănătății și securității angajaților, ci și crearea unui climat organizațional stabil și favorabil dezvoltării. Astfel, mediul de lucru devine mai sigur și mai sănătos, ceea ce conduce la optimizarea performanței profesionale, la creșterea productivității și la consolidarea sustenabilității activității pe termen lung.
- Având în vedere reglementările Legii 319/2006, art. 12, alin. (1), lit. a) : ”Angajatorul are următoarele obligații: a) să realizeze și să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea și sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;”, realizarea evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională este o obligație legală.
- Este o măsură esențială pentru protejarea angajaților și grupurilor sensibile la riscuri specifice (femeile gravide, lehuzele sau femeile care alăptează, tinerii, precum și persoanele cu dizabilități).
- Pe baza fișelor de măsuri de prevenire rezultate în urma evaluărilor realizate, vom elabora pentru fiecare post de lucru un Plan de Prevenire și Protecție (PPP) personalizat, conceput să anticipeze, să reducă și să elimine riscurile specifice. Prin implementarea acestuia, compania va beneficia de un sistem integrat de securitate și sănătate în muncă, menit să minimizeze probabilitatea producerii accidentelor și a incidentelor neprevăzute, consolidând astfel protecția angajaților și continuitatea activităților organizaționale.